'Mijn huis mijn toekomst'

Op uitnodiging van de VVD-fractie van de gemeente Rheden heeft Roald van der Linde op 20 januari een bezoek gebracht aan het project 'Mijn huis mijn toekomst'.

Via de Stichting STOER (Senioren Teams Ondersteunen Elkaar in Rheden Rozendaal) heeft de gemeente een indrukwekkend vrijwilligersproject dat mensen in staat stelt langer zelfstandig en veilig thuis te blijven wonen. Ouderencoördinator Hilda Boersma heeft Roald in het woonzorgcomplex Nieuw Schoonoord bijgepraat over dit project.

STOER werkt  nauw samen met de gemeente.  De stichting ontvangt van de gemeente de namen van belangstellenden die voor het project in aanmerking willen komen. Daarna brengt een opgeleide vrijwilliger van STOER een bezoek om te adviseren welke aanpassingen nodig zijn. Ouderen krijgen hiervoor een gedeeltelijke subsidie, met een maximum van € 650,-.

Samen met Simon Oud, een van de vrijwilligers, en Yola Hopmans van de lokale VVD-fractie is Roald op bezoek gegaan bij de heer Petersen in Velp. De heer Petersen woont al 53 jaar in dit huis. Met enkele kleine aanpassingen, zoals beugels langs de trap, kunnen hij en zijn vrouw er nog jaren wonen. De voorzieningen zijn inmiddels aangebracht en de tegemoetkoming in de kosten werd ter plekke geregeld.

Zie ook: http://www.stichtingstoer.nl